This is a sample page.
Overview
Our refund and returns policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.
To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.
Several types of goods are exempt from being returned. Perishable goods such as food, flowers, newspapers or magazines cannot be returned. We also do not accept products that are intimate or sanitary goods, hazardous materials, or flammable liquids or gases.
Additional non-returnable items:
- Gift cards
- Downloadable software products
- Some health and personal care items
To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.
Please do not send your purchase back to the manufacturer.
There are certain situations where only partial refunds are granted:
- Book with obvious signs of use
- CD, DVD, VHS tape, software, video game, cassette tape, or vinyl record that has been opened.
- Any item not in its original condition, is damaged or missing parts for reasons not due to our error.
- Any item that is returned more than 30 days after delivery
Refunds
Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.
If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.
Late or missing refundsIf you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.
Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.
Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.
If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.
Sale itemsOnly regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.
Exchanges
We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.
Gifts
If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.
If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.
Shipping returns
To return your product, you should mail your product to: {physical address}.
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.
Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.
If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.
Need help?
Contact us at {email} for questions related to refunds and returns.
Leverans av varor från webbutiken direkt till kund
Vid köp debiteras en fraktkostnad på 99 kr om beställningen understiger 4000kr. Leveranstiden är normalt sätt 2-4 dagar. Vid tillfällen där varan/varorna inte finns på lager eller vid tillfällen där posttjänster utsätts för högt tryck (som vid Black Friday eller vid jul) så kan leveranstiden bli längre. Beställda varor skickas med DHL eller motsvarande. Utkörning till privatperson sker genom leverans till närmsta postombud/utlämningsställe.
För att en affär ska anses vara avslutad så ska kunden godkänt de produkter som beställts. Ångerrätten gäller, och om du inte är nöjd med produkten ska du kontakta oss inom 14 dagar efter att varan mottagits så byter vi ut produkten eller ger dig pengarna tillbaka.
Om en produkt skulle vara slutsåld när du gör en beställning så kommer vi på begäran att ge dig en uppskattad leveranstid via e-mail. Denna leveranstid kan komma att ändras då det är svårt att uppskatta detta under rådande pandemi. Skulle leveranstiden vara för lång och du därmed vill avbeställa varan så kan du göra det utan extra kostnad.
Alla priser är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms.
Betalningsvillkor
Kredittiden för köp på Ruark.se är 14 dagar från och med fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. Fakturaavgiften är 0 kr.
Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr plus en dröjsmålsränta om 24,00 % + gällande referensränta. Om ingen betalning sker efter påminnelse kan fordran överlämnas till en inkassohanterare där ytterligare kostnader kan tillkomma.
”My Klarna”
Personuppgiftshantering
Vi hanterar dina personuppgifter enligt gällande lagstiftning (se våra Privacy Policys).
Retur- och bytesrätt
Vid köp har du 30 dagars returrätt på varor som köps från Ruark.se (utbyte mot ny vara eller pengarna tillbaka). Produkten som du vill returnera ska vara i orginalskick och får inte vara nedsmutsad eller på annat sätt vara skadad/ändrad. Alla tillbehör som fanns med i förpackningen vid köp skall finnas med vid retur. Du ansvarar för returfrakten och kostnaden för denna. Försändelser som skickas mot postförskott tar vi inte emot. Originalförpackning ska finnas med.
Läs mer om retur- och bytesrätt här
Reklamation
Om vi mot förmodan skickar en felaktig eller trasig vara till dig, ska du som kund inom skälig tid meddela oss. Vi kommer då att stå för alla kostnader vad gäller retur genom att sätta in pengar på ditt bankkonto- samt skicka dig en ny vara så fort vi fått in den felaktiga/trasiga till oss. Kontakta oss på (telefonnummer) eller (Mailadress).
Tvist / Konsumentskydd
Konsumentverkets regler är gällande för dig som kund. För att kunna uppnå flexibilitet så ser vi gärna till att lösa eventuella problem tillsammans med kund på bästa möjliga sätt. Skulle du inte vara nöjd så kan du som kund höra av dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi går efter ARN:s rekommendationer.
Konsumentverket – Handla på nätet
Övrigt
- Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och specifikationer utan att meddela i förväg
- Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt för att varorna tar slut på lagret. Om en vara är tillfälligt slut får du ett meddelande om leveranstid.
- Order expedieras endast inom Sverige.
- Personer under 18 år som önskar beställa en vara måste inhämta förmyndares tillstånd.
- Genom att sända beställningen till oss anses du ha tagit del och godkänt våra försäljningsvillkor.
- För enskilda konsumenter tillämpas i övrigt Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal samt Konsumentköplagen (1990.932) i dess senaste lydelse.
- Dessa försäljnings- och leveransvillkor gäller från och med 2005-02-14 tills vidare